Bildetekst: Fra v: Jofrid Bergslid (kommunikasjonsrådgiver Riktig Spor), Henrik Lamark (produsent NMFU), Hilde Aas (kontorsjef NMFU), Fredric Persson (markedssjef NMFU), Cathrine Christensen (kreativ leder Riktig Spor), Brita Bjørnbakk (daglig leder Riktig Spor) og André Wallann Larsen (direktør NMFU). Foto: Magnus Skare

Nordland Musikkfestuke hadde både lokale, nasjonale og internasjonale byråer å velge blant da de skulle fornye den grafiske profilen for de neste tre årene. Valget falt på bodøbyrået Riktig Spor.

  • - Vi har hatt den samme profilen i noen år nå, og følte det var på tide å fornye seg. Et godt design er viktig med tanke på å matche det kunstneriske innholdet. Det blir spennende å se hvordan vi sammen skal få klassisk musikk til også å se bra ut, sier direktør i Nordland Musikkfestuke, André Wallann Larsen.

 

Knivskarp konkurranse
Lokale, regionale, nasjonale og internasjonale byråer ønsket seg oppdraget, som i knivskarp konkurranse med mange sterke kandidater, gikk til Riktig Spor.
- Etter en grundig prosess kom vi fram til at Riktig Spor var det byrået som traff best når det gjaldt forståelsen av oppdraget. Riktig Spor passer også best med tanke på kompetansebredden i byrået, størrelsen og den geografiske nærheten, sier markedssjef i Musikkfestuka, Fredric Persson.

 
I tillegg til å lage en ny profil for Musikkfestuka, skal Riktig Spor også bidra med kommunikasjonstjenester og andre reklamebyrårelaterte oppgaver. Rammeavtalen strekker seg ut 2019.

 

Bodøs mest spennende kontrakt
Daglig leder i Riktig Spor, Brita Bjørnbakk, er strålende fornøyd med å ha landet det hun mener er Bodøs mest spennende kontrakt.
- Først og fremst er vi veldig glade for å ha fått dette oppdraget. For oss er Musikkfestuka Bodøs kanskje største og artigste kontrakt. Det betyr mye for oss, og dette samarbeidet kommer til å gi oss mange spennende utfordringer de neste tre årene, sier Bjørnbakk.

 

Kreativt kommunikasjonskonsept
I tillegg til det grafiske designarbeidet, skal Riktig Spor jobbe med det kommunikasjonsmessige rundt Musikkfestuka.
- Vi vil bidra til å utvide horisonten til nye publikummere, gjennom visuelt design og også det kommunikasjonsmessige. Musikkfestuka må ha et kreativt kommunikasjonskonsept som må kommuniseres godt, og dette er en oppgave vi gleder oss til å ta fatt på, sier Bjørnbakk.

Den nye profilen skal være klar til festivalen i 2018